Την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε η 4η ενδοσχολική επιμορφωτική δράση των σχολείων μας με τίτλο: ” ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ – ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ” (3 ώρες) με εισηγήτρια του εκπαιδευτικού προγράμματος την κ. Δρακάκη Ευθυμία, Κοινωνιολόγο/Εγκληματολόγο.  

Η εισηγήτρια επεσήμανε τη σημασία της έγκαιρης πρόληψης προβλημάτων συμπεριφοράς από το Δημοτικό Σχολείο, καθώς μπορούν να παρουσιαστούν και σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες κάποια δείγματα παραβατικής συμπεριφοράς. Τόνισε την αρνητική επίδραση της περιόδου του εγκλεισμού και της πανδημίας στον ψυχισμό, στην επικοινωνία των μελών της οικογένειας, στη μαθησιακή διαδικασία, στην κατάκτηση της γνώσης. Επίσης, ένα στοιχείο που τόνισε η κ. Δρακάκη ήταν αυτό της διαφοράς ανάμεσα στο πρόβλημα και στην αταξία. Είπε πως δεν υπάρχει ένας κοινά αποδεκτός ορισμός της αταξίας, γεγονός που δυσχεραίνει την αποτελεσματική και κοινή αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Τα όρια πολλές φορές δεν αντιληπτά από τα παιδιά και οι συγκρούσεις (πολλές φορές οφείλονται στην αρνητική στάση των παιδιών για το σχολείο) δεν αντιμετωπίζονται ενιαία. 

Αναλύθηκε διεξοδικά η έννοια της διαμεσολάβησης και πώς μπορεί να εφαρμοστεί στο Δημοτικό Σχολείο. Η διαμεσολάβηση εισήχθη στην εκπαίδευση σχετικά πρόσφατα (2003) και αποτελεί ένα θεσμό που στηρίζεται στην κατανόηση και την επανορθωτική δικαιοσύνη. Δίνει λόγο στο θύμα και επιτρέπει μέσω της ενσυναίσθησης στον θύτη να κατανοήσει και να διορθώσει τη συμπεριφορά του. Εμπλέκει όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί – μαθητές – γονείς) και εκτός από τις συνεδρίες – οι οποίες απαιτούν ειδική εκπαίδευση και προετοιμασία- συνοδεύεται από προγράμματα παρέμβασης στην τάξη. Δεν ενοχοποιούνται τα συναισθήματα, ενισχύεται η έκφραση και των δύο πλευρών και χρησιμοποιούνται παιχνίδια ρόλων ή δραματοποιήσεις, ώστε να γίνει ξεκάθαρο από όλη την τάξη τι είναι επιτρεπτό και τι όχι στο σχολικό περιβάλλον. Τελικός σκοπός της όλης διαδικασίας είναι η ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση των μαθητών, ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά δυσάρεστες καταστάσεις και να επιλύουν ειρηνικά τις όποιες διαφορές τους.  

Αφήστε σχόλιο